Alle Publikationen von USI

Print all
  • Frank, A. M., Froese, R. E., Hof, B. C., Scheffold, M. I. E., Schreyer, F., Zeller, M., & Rödder, S. (in press). Riding alone on the elevator – a class experiment in interdisciplinary education. Learning and Teaching: The International Journal of Higher Education in the Social Sciences.
  • Rödder, S. (2017). The climate of science-art and the art-science of the climate: Meeting points, boundary objects and boundary work. Minerva, 55, 93-116. doi:10.1007/s11024-016-9312-y.
  • von Storch, H., & Bray, D. (2017). Models, manifestation and attribution of climate change. Meteorology Hydrology and Water Management, 5, 47-52. doi:10.26491/mhwm/67388.
  • Schuck-Zöller, S., Brinkmann, C., & Rödder, S. (in press). Integrating research and practice in emerging climate services – lessons from other transdisciplinary fields. In S. Serrao-Neumann, A. Coudrain, & L. Coulter (Eds.), Developing and communicating climate change information for decision making. Dordrecht: Springer.
  • Henkel, A., Böschen, S., Drews, N., Firnenburg, L., Görgen, B., Grundmann, M., Lüdtke, N., Pfister, T., Rödder, S., & Wendt, B. (2017). Soziologie der Nachhaltigkeit – Herausforderungen und Perspektiven. Soziologie und Nachhaltigkeit - Beiträge zur sozial-ökologischen Transformationsforschung.
    PDF
  • von Storch, H. (2017). Demokratische Willensbildung – die Rolle der (Klima)forschung. IABLIS Jahrbuch für europäische Prozesse, 16: Die (leid)geprüfte Demokratie. Retrieved from https://www.iablis.de/iablis/themen/2017-die-leidgepruefte-demokratie/thema-2017/367-demokratische-willensbildung-die-rolle-der-klima-forschung.
  • Görlich, M., & Rödder, S. (2017). Zwischen Lernort und Disputationsprobe. Eine empirische Untersuchung von Advisory Panel Meetings in einem strukturierten Promotionsprogramm in der Klimaforschung. In S. Lessenich (Ed.), Geschlossene Gesellschaften. 38. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Soziologie.
  • von Storch, H. (2016). Sozialwissenschaftliche Kontextualisierung der Klimaforschung. In RECLIM Symposium, KIT, Karlsruhe.
    PDF
  • von Storch, H. (2016). Wieviel Sinn macht naturwissenschaftliche Klimaforschung ohne sozialwissenschaftliche Kontextualisierung?. Talk presented at 20. Januar 2016 - an der Fakultät der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften der Universität Hamburg. Hamburg.
    PDF
  • Krauß, W. (2016). Escaping the double-bind: from the management of uncertainty towards integrated climate research. In S. A. Crate, & M. Nuttall (Eds.), Anthropology and Climate Change, Second Edition: From Actions to Transformations (pp. in press). Walnut Creek: Left Coast Press Inc.
  • Rödder, S. (2016). Organisationstheoretische Perspektiven auf die Wissenschaftskommunikation. In H. Bonfadelli, B. Fähnrich, & C. Lüthje (Eds.), Forschungsfeld Wissenschaftskommunikation: ein Handbuch (pp. 63-81). Wiesbaden: Springer Fachmedien. doi:10.1007/978-3-658-12898-2_4.
  • Hoppe, I., Langmann, B., & Rödder, S. (2016). An assessment reassessed: Interdisciplinary reflections on the IPCC process. The Hamburg IPCC Survey. Final Project Report.
  • Rödder, S. (2016). Advancing integrated thinking & research through interdisciplinary team teaching – a reflection of our first scales course and conclusions for the scales approach. M-Book-Skript.
  • Baehr, J., Behrens, J., Brüggemann, M., Frisius, T., Gleßmer, M., Hartmann, J., Hense, I., Kaleschke, L., Kutzbach, L., Rödder, S., & Scheffran, J. (2016). Teaching Scales in the Climate System: An example off interdisciplinary teaching and learning. Poster presented at European Geosciences Union General Assembly, Wien.
    PDF
  • Krauß, W. (2015). Anthropology in the Anthropocene: Sustainable Development, Climate Change and Interdisciplinary Research. In H. Greschke, & J. Tischler (Eds.), Grounding Global Climate Change - Contributions from the Social and Cultural Sciences (pp. 59-76). doi:10.1007/978-94-017-9322-3_4.
  • Rödder, S. (2015). Climate sciences meet visual arts. Journal of Science Communication, 14(01): C01.
  • Brinkmann, C., Schuck-Zöller, S., Bergmann, M., Huang-Lachmann, J.-T., & Rödder, S. (2015). Die Einbindung von Praxisakteuren in transdisziplinärer Forschung als sozialer Prozess. In H. Korn, K. Bockmühl, & R. Schliep (Eds.), Biodiversität und Klima: Vernetzung der Akteure in Deutschland XI. – Ergebnisse und Dokumentation der 11.Tagung. BfN-Skripten 389 (pp. 76-79).
  • Krauß, W. (2015). Linking sediment and sentiment: on observing a sci-art project. Journal of Science Communication, 14(01): C04.
  • von Storch, H. (2015). Visiting artist researchers as therapists for climate scientists. Journal of Science Communication, 14(01): C05.
  • Borries, v. (2015). Artistic research — why and wherefore? Journal of Science Communication, 14(01): C06.

Related Publications (CliSAP 1, 2007-2012)

Print all
  • Krauß, W., & von Storch, H. (2012). Climate science in a postnormal context. Eos Transactions, 93(10), 108. doi:10.1029/2012EO100007.
  • Krauß, W. (2012). Ausweitung der Kampfzone: die Klimablogosphäre. Forschungsjournal Soziale Bewegungen, 25(2), 83-89.
  • Krauß, W. (2010). Rooted in Society. Nature geoscience, 3, 513-514. doi:10.1038/ngeo927.